Management of Change: Herstructurering finance & control afdelingen, diverse organisaties (1992-2015)
Situatie Bij diverse organisaties herstructurering finance & control afdeling uitgevoerd na fusie/ heroriëntatie/ afstoting activiteiten/ verzelfstandiging van bedrijfsonderdelen.
Opdracht Richt finance & control afdelingen opnieuw in rekening houdend met nieuwe organisatiestructuur en organisatiedoelstellingen.
Functie Projectmanager finance & control in combi met lijnmanager finance & control.
Resultaat Samengevoegde of juist gereduceerde afdelingen met nieuwe producten, nieuwe processen in nieuwe organisatiestructuur en nieuwe management informatie.
Opdrachtbenadering
stap 1: Inventarisatie gewenste producten, processen, structuren, mensen, middelen.
stap 2: Ontwerpen nieuwe organisatie.
stap 3: Inrichten van de nieuwe organisatie tot en met het plaatsen van medewerkers.
stap 4: Leiding geven aan nieuwe organisatie.
Kenmerken ‘Ondanks verbouwing blijft de winkel open’ en wordt er gewerkt, zonder de menselijke aspecten van een herstructurering (verlies van functies) uit het oog te verliezen.
Uitgevoerd door Erika Osinga.