Projectmanagement: doorstarten customer demand projecten, Telfort

Situatie Lucent Technologies had zich middels een meerjarig raamwerkcontract verbonden om voor Telfort ‘on demand’ breedband dataverbindingen aan te sluiten aan Telfort’s optische ‘backbone’. Ik heb het project overgenomen terwijl het in deplorabele staat verkeerde en Telfort dreigde het contract op te zeggen.

Opdracht Zorg voor behoud van het contract en richt een organisatie in zodat voldaan wordt aan Telfort’s en Lucent’s eisen.

Functie Projectmanager.

Resultaat Na 8 maanden waren er geen achterstanden meer en was een klein doch effectief
bedrijfsbureau ingericht dat in staat was binnen de contractueel gestelde termijnen en kosten de aangevraagde klantverbindingen te leveren.

Opdrachtbenadering  

stap 1: Stroomlijnen van de logistiek rondom vraag en installaties.

stap 2: Inlopen van de ontstane achterstanden.

stap 3: Opzetten van een bedrijfsbureau voor afhandeling van de kort-cyclische projecten.

Kenmerken Afweging project- vs. bedrijfsbureau; optimale inrichting voor realisatie.

Uitgevoerd door Peter Geertsma.